Welke fitness supplementen heb ik nodig?

Welke fitness supplementen heb ik nodig?

Om resultaat te behalen in de sportschool zijn fitness supplementen niet noodzakelijk, maar kunnen je zeker helpen om meer resultaat te behalen! Het internet staat vol met allerlei verschillende supplementen, hierdoor zien veel mensen door de bomen het bos niet meer. Daarom leggen in dit artikel kort uit welke fitness supplementen je kunt gebruiken en waarom. De volgorde gaat van meest belangrijke supplement naar minder belangrijk supplement. 

1. Creatine

Creatine is het meest onderzochte en bewezen fitness supplement. Je gebruikt creatine om je creatine fosfaat systeem aan te vullen. Dit systeem gebruikt je lichaam bij kortdurende krachtinspanningen. Door het gebruik van creatine kan je deze korte krachtinspanningen 1-2 seconden of herhalingen langer volhouden.Creatine komt van nature voornamelijk voor in vlees en vis, maar het is zo goed als onmogelijk om met je voeding je creatine fosfaat systeem volledig op te laden. klinkt goed toch? Lees hier meer over creatine. 👈
 

 2. Omega 3 (visolie)

Eet jij standaard iedere week vette vis zoals zalm, makreel of haring? 🐟 Veel mensen niet, daarom krijgen ze vaak niet goede gezonde omega 3 vetten binnen. Omega 3 is een verzuur die erg belangrijk is voor de algehele gezondheid, zo draagt het bij aan een gezond hart- & vaat stelsel, verlaging van de bloeddruk en kan het de leerprestaties verbeteren. Hoewel het effect van visolie bij krachttraining en spieropbouw niet groot is, kan het wel een positieve bijdrage leveren.  De stoffen EPA en DHA in visolie zorgen voor soepere celwanden en hierdoor kunnen voedingstoffen eenvoudiger naar de spieren worden getransporteerd. Daarnaast blijken deze stoffen de insuline gevoeligheid te vergroten en dit bevorderd spieropbouw. 

3. Multivitamine

Fitness gaat over gezondheid en om gezond te blijven en je lichaam optimaal te laten presteren heb je voldoende vitaminen en mineralen nodig.  Om voldoende van alle vitaminen en mineralen binnen te krijgen moet je erg gevarieerd eten, dit is voor veel mensen nogal een uitdaging. Met een multivitamine supplement zorg je er eenvoudig voor dat je de belangrijkste vitamine en mineralen eenvoudig binnenkrijgt. 💊 Zo zorg je ervoor dat je lichaam en spieren goed functioneren. Welke vitaminen extra belangrijk zijn bij fitness lees je hier. 👈

4. Eiwitshake & eiwitrepen

Eiwitshakes is verreweg het meest bekende fitness supplement dat is . Inmiddels ben je er vast van op de hoogte dat je best veel eiwitten nodig hebt als je fanatiek met krachttraining bezig bent. Hoe veel eiwitten je nodig hebt lees je hier. 👈 Je kunt eiwitten natuurlijk gewoon via voeding binnen krijgen, het probleem is echter dat mensen altijd opzoek zijn naar een eenvoudige oplossing. Daar komen eiwitshakes en eiwitrepen om hoek kijken, die kun je prima gebruiken als aanvulling op je dagelijkse voeding om zo toch je eiwitdoel te halen.

5. pre-workout

Sommigen vinden het niets, voor anderen is het een standaard ritueel. Er zijn tegenwoordig allerlei verschillende pre-workout’s op de markt zoals pre-workout met stimulanten en zonder stimulanten. De stimulanten geven je een extra boost zodat je extra hard gaat knallen in de gym. Over het algemeen zorgt pre-workout voor meer energy, focus & uithoudingsvermogen. 🚀Heb je geen zin om te trainen? Gooi er een scoopie in en je kunt even later niet meer stilzitten. Naast stimulanten zitten er ook stoffen die zorgen voor een betere bloedstoom zodat er meer voedingstoffen naar je spieren getransporteerd kunnen worden, dit zorgt voor een betere spierpomp. 💪 Pre-workout is geen noodzakelijk fitness supplement maar het kan er wel voor zorgen dat je harder traint en daardoor meer resultaat gaat behalen. 

6. BCAA’s

Bcaa’s is de afkorting van branched chain amino-acids en bestaat uit de drie belangrijkste essentiële aminozuren; valine, leucine en isoleucine. Deze aminozuren zijn rechtstreeks betrokken bij eiwitsynthese, dit betekend dat ze onder andere zorgen voor spierbehoud en spieropbouw. Aangezien Bcaa’s onder de essentiële aminozuren vallen is het noodzakelijk om ze via voeding binnen te krijgen. Eet jij hoog in eiwitten? Dan is de kans groot dat je voldoende Bcaa’s binnenkrijgt, bcaa’s zijn namelijk veel aanwezig in eiwitten. Dat maakt bcaa’s een fitness supplement die niet super belangrijk is, dit wil niet zeggen dat ze zinloos zijn. Integendeel, wanneer je bcaa’s rondom het trainen neemt zorgen ze juist voor energie. Daarnaast is het een gezonde sportdrank die lekker is om te drinken. Meer weten over bcaa’s? klik hier  👈

Heb jij vragen over fitness supplementen?

Heb jij nog vragen over fitness supplementen? Stel ze gerust via whatsapp of e-mail. Woonachtig in Groningen? Kom gerust langs in onze winkel voor advies! Wil je online supplementen kopen? Bezoek dan onze website www.preworkoutexpert.nl

Geef een reactie