Fitness voeding 101: Energy behoefte

Fitness voeding 101: Energy behoefte

  • Bericht auteur:
  • Berichtcategorie:Voeding

Veel mensen hebben problemen met het volhouden van hun dieet of weten niet hoe zij dit aan moeten pakken. Het onderstaand nutrition model gaat jou helpen! Elke zondag verschijnt een nieuwe blog over de voedingspiramide, tot de pyramide compleet is. Probeer de tips in deze blog’s toe te passen in de praktijk.

De voedingspiramide

Veel mensen hebben problemen met het volhouden van hun dieet of weten niet hoe zij dit aan moeten pakken. De voedingspiramide gaat jou helpen! Wil je meer weten, elke zondag wordt er een nieuw onderdeel van de piramide behandeld.

Als eerst zal het fundament en daarbij het meest belangrijke deel besproken gaan worden. Onze energie behoefte. Al het bovenstaande van de Piramide zal niks helpen als wij onze energiebehoefte niet onder controle hebben. Eet je boven jou dagelijkse behoefte, zul je aankomen. Eet jij onder jou dagelijkse behoefte zul je afvallen.

Caloriebehoefte berekenen

Zo zijn er verschillende doelen na te streven wanneer je traint, dit in samenhang met het aantal calorieën wat we eten. De twee meest voorkomende doelen op fitness gebied zijn:

  1. Spiermassa aankomen
  2. Vetmassa omlaag brengen

Als eerst moet jij weten wat jou break even point is. Met deze waarde op zak kun jij meer calorieën eten om aan te komen, of minder calorieën tot je nemen om af te vallen. Weten wat jou break even point is en hoeveel calorieën jij moet eten om aan te komen of om af te vallen? klik dan hier.

Wil je graag starten? Probeer dan eens een week lang je break even point aan calorieën te gaan eten. Probeer aan te voelen wat het met jou doet en ga daarna pas spelen met het verder omhoog of omlaag brengen van de kcal. Om dit te kunnen doen is het belangrijk om je voedingsinname bij te houden. Myfitnesspal is een handige tool om dit te doen.

Volgende blog: Macronutriënten

stap twee in de voedingspiramide is macronutrienten. In onze volgende blog lees je meer over koolhydraten, eiwitten en vetten. Klik hier om te lezen.

 Heb je vragen? Stel ze gerust via info@pushenpull.nl